آرشیو برای: "اردیبهشت 1396"

حقوق مرد بر زن

حقوق مرد بر زن یکی از نکات ناب که زنان را مخاطب خود قرار می دهد و ادای آن از واجباتی است که زن باید رعایت کند حقوق شوهر بر وی است.دردین اسلام حقوق شوهر بالا ترین حقوق ها معرفی شده و زنان وظیفه دارند آن ها را دقیق و کامل مراعات کند.و در احادیث زیادی… بیشتر »

متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به طلاب (ملت عزیز ایران)

متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به طلاب (ملت عزیز ایران)به این شرح است: بسم‌الله الرحمن الرحیم به مردم عزیز، عرض می کنم خدای را بر موفقیت در برگزاری انتخابات شکر گزارید و پس از التهابِ روزها و هفته‌های پیش از انتخابات، اکنون به اتحاد و اتفاق عمومی بیاندیشید… بیشتر »

زیان های گوشه گیری و انزوا

  زیان هاي گوشه گیري و انزوا در برابر منافع و فوایدي که در بالا براي عزلت و انزوا ذکر گردید زیان هاي متعددي در تنهایی و فواید زیادي در معاشرت است که آن ها را می توان دلایل برتري و فضیلت معاشرت شمرد: 2- تنهایی و عزلت مایه بسیاري از انحرافات فکري و اعوجاج… بیشتر »

تفاوت طبیعی زن و مرد

تفاوت طبیعی زن و مرد خدای متعال طبیعت زن را ظریف قرار داده است. بعضی از انگشتها خیلی درشت و بزرگ هستند و برای كندن یك سنگ از زمین خیلی خوبند، امّا اگر بخواهند یك جواهر خیلی ریز را لمس كنند، معلوم نیست بتوانند بردارند. امّا بعضی از انگشتها ظریف و… بیشتر »

نه به مرد سالاری و زن سالاری

نه مرد‌سالاری و نه زن‌سالاری این طور هم نیست كه بگوییم همه جا خانم باید از آقا تبعیت كند؛ نخیر. چنین چیزی نه در اسلام داریم و نه در شرع. « الرّجالُ قَوّامونَ علی النّساءِ» معنایش این نیست كه زن بایستی در همه‌ی امور تابع شوهر باشد. نه! یا مثل برخی از این… بیشتر »

زیان هاي گوشه گیري و انزوا

زیان هاي گوشه گیري و انزوا در برابر منافع و فوایدي که در بالا براي عزلت و انزوا ذکر گردید زیان هاي متعددي در تنهایی و فواید زیادي در معاشرت است که آن ها را می توان دلایل برتري و فضیلت معاشرت شمرد: بیشتر »

جشن روز معلم در قالب تصویر

مرد قوّام است و زن ریحان

مرد قوّام است و زن ریحان اسلام مرد را قوّام[1]و زن را ریحان[2] می‌داند. این نه جسارت به زن است نه جسارت به مرد. نه نادیده گرفتن حق زن است و نه نادیده گرفتن حق مرد؛ بلكه، درست دیدن طبیعت آنهاست. ترازوی آن ها هم اتفاقاً برابر است؛ یعنی وقتی جنس لطیف و… بیشتر »

جشن میلاد برگزار شد.

به مناسبت فرارسیدن ولادت جشن بزرگ میلاد سه بزرگوار امام حسین ، حضرت ابوالفضل و امام حسین علیهم السلام با حضور اساتید و طلاب حوزه علمیه حضرت زینب علیهاالسلام برگزار گردید. در بخشی از این مراسم سرکارخانم طباطبایی به معرفی شخصیت امام حسین علیه السلام… بیشتر »

تقدیم حضرت عبدالله و همسرش آمنه که حاصل پیوندشان محمد مصطفی حبیب خدا ،سرور انبیاء و آخرین فرستاده الهی است.

به نام حق که الحق بهترین است. بسم الله الرحمن الرحیم اقرا بسم ربک الذی خلق،  بخوان به نام پروردگارت که پروردگارجهانیان است. آن شب ، شب بیست وهفتم رجب بود .محمد غرق در اندیشه بود که ناگهان صدایی گیرا وگرم در غار پیچید: اقرا بسم ربک الذی خلق، خلق الانسان… بیشتر »

نگذارید انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بیفتد

نگذارید انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بیفتد بی تردید انقلاب اسلامی ایران بزرگ ترین حادثه ی قرن اخیر به شمار می رود که توانست دست زورگویان و غارت گران به ویژه آمریکای جهانخوار را از سر ملّت مسلمان ایران کوتاه کند ، استقلال ، آزادی و خودباوری را برای… بیشتر »