آرشیو برای: "مرداد 1396"

انگار آسمان هم بغض کرده

انگار آسمان هم بغض کرده جمعه12/2/65  - 3 بعد از ظهر کم کم اتوبوس ها آمدند تا برادران را در جهت شرکت در مراسم شهدا به اردوگاه کمیل ببرند.نم نم باران هم شروع شده و انگار آسمان هم بغض کرده است! هنوز هم ندای دلنواز محمود را می توان شنید: مرغ دل پر می… بیشتر »

نقش روانی و عاطفی کلمات

نقش روانی و عاطفی کلمات در ارتباط بین دو انسان ، واژه ها و کلمات گاهی نقش سازنده یا مخرّب دارند . بعضی از کلمات روح انسانی را به خراش می دهند و موجب شیارها و زخم هایی در دل انسان می گردند . این زخم ها گاهی کاری تر از زخم شمشیر و ماندگارتر از آن است و… بیشتر »

گل محمدی باشیم

خوشگویی از شاخه های دیگر « حسن خلق » ، که رابطه ها را استوارتر و پیوند ها را صمیمی تر می سازد ، گفتار دلپذیر و شادی بخش است. متانت در سخن و ادب در گفتار و زیبایی در کلام ، خصلت پاکدلانِ بی کینه است و خلق و خوی اولیاء دین. ارزش انسان و جوهره وجودی اش را… بیشتر »

پله اول

پله اول « پی گیری مقاصد مادی و اهداف معنوی و انسانی ، نیازمند انگیزه و خواست قلبی است. انسان بدون علاقه و انگیزه ، نه تنها در مقابله با مشکلات و موانع ، فاقد قدرت پایداری و استقامت است و کوچک ترین مساله ای می تواند او را به سادگی از پای درآورد ، بلکه… بیشتر »

شیری که خوردی حلالت باد

شیری که خوردی حلالت باد توی عملیات والفجر سه اسیر شدم . توی اسارت همه اش به یاد لحظات و روزهای قبل از اسارت بودم . لحظه ای که حاج احمد را پایین قله دیدم ، روی قلمدوش عراقی ها سوار بود و آن ها هن هن کنان می آوردندش پایین .با یاد آن خاطرات ، روزها و شب ها… بیشتر »