امر به معروف و نهی از منکر افضل واجبات است

آیت الله موسوی گرگانی از اساتید حوزه علمیه قم در جمع طلاب مدرسه علمیه حضرت زینب سلام الله علیها از ضرورت ها و باید نبایدهای امر به معروف و نهی از منکر سخن گفتند.
ایشان در ابتدای سخنان خویش از شرایط وجوبی امر به معروف و نهی از منکر گفتند و افزودند هرچند این فریضه در شرایط عادی واجب کفایی است ولی زمانی که توسط هیچ کس اقامه نشود به واجب عینی تبدیل می گردد . همچنین این واجب فقط برعهده طلاب و روحانیون نیست و همه اقشار باید به برپایی این فریضه بپردازند .
ایشان در بخش دوم سخنان خویش با استفاده از روایات ، امربه معروف و نهی از منکر را افضل واجبات دانستند و گفتند اگر بخواهیم احکام اللهی را در خارج پیاده کنیم باید همراه با امر به معروف و نهی از منکر باشد و واجبات دیگر همه مبتنی بر این واجب است .
آیت الله موسوی گرگانی در بخش پایانی سخنان خویش بقاء انقلاب و امنیت انقلاب را وابسته به امربه معروف و نهی از منکر دانستند . و به طلاب توصیه کردند که برای حفظ دین باید به اقامه این فریضه بپردازند تا کیان دین از خطرتحریف و کج روی محفوظ بماند .
خبرنگار : زهرا سلیمی

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.