ادامه نشست اخلاقی آیت الله موسوی گرگانی با طلاب مدرسه علمیه حضرت زینب س کرمان

آیت الله موسوی گرگانی در جمع طلاب گفتند تمام مشکلات اجتماعی و فردی ما ناشی از بی ایمانی یا انحراف در ایمان است .
حجه الاسلام موسوی در ابتدای نشست اخلاقی خویش با طلاب کرمانی به تعریف مسلمانی و ایمان پرداختند و گفتند : ایمان فراتر از مسلمانی است زیرا در اعتقادات ما به کسی مسلمان می گویند که اقرار به شهادتین کند اما مومن کسی است که ولایت اهل بیت را نه فقط در زبان بلکه در اعتقاد و عمل پذیرفته باشد .
ایشان در بخش دوم سخنان خویش به تفسیر آیه یا ایها الذین … پرداختند و گفتند : همه آنان که در زبان ایمان اورده اند باید به یقین و باور قلبی ایمان بیاوردند و این باور قلبی در عمل به فرامین ائمه تبلور می باید .
موسوی گرگانی در بخش پایانی سخنان خویش مشکلات موجود در روابط خانوادگی ، فردی ، اجتماعی و مدیریتی را درجامعه ناشی از بی ایمانی و یا انحراف در ایمان افراد دانتستند و افزودند اگر خطایی در هر حیطه ای صورت می گیرد این خطا بخاطر مشکل در مسلمانی و ایمان افراد است . اگر ایمان واقعی در افراد به وجود آید هیچ مردی به همسرش ظلم نمی کند مدیر به زیر دستان ظلم نمی کند همسایه حرمت همسایه را نگه می دارد و رهبری به امت ظلم روا نمی دارد .
ایشان در انتهای سخنان خویش به طلاب توصیه نمودند که سعی کنید ایمان قلبیتان در عمل متبلور شود و بهترین مراحل ایمان که همانا تقواست را نیز در عمل خویش بیاورید و بدانید زندگی که براساس تقوا باشد راه تکامل ایمان را زودتر می پیماید .
لازم به ذکر است که این نشست اخلاقی با حضور همه طلاب و در سالن اجتماعات حوزه علمیه حضرت زینب س برگزار شد .
خبرنگار : زهرا سلیمی

 

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.