شکست تجهیزات دشمن در برابر ایمان و عشق و اراده

انقلاب اسلامی ، یک انقلاب مردمی است . اساساً هنر ایمان اسلامی در همین است که دل های مردم را آن چنان مجذوب می کند و نیروهای آنان را آن چنان در خدمت هدف های عالی و والا به کار می اندازد که خود این ، انقلاب و حرکت اسلامی را بیمه می کند و نصرت الهی را به دنبال می آورد. صدر اسلام هم عیناً همین گونه بود. در صدر اسلام ، حضور آحاد مردم و ایمان مخلصانه ی آن ها ، موجب نصرت شد. این ، صریح قرآن است. آیه ی قرآن می فرماید: (هُوَ الَّذِي أَيَّدَكَ بِنَصْرِهِ وَ بِالْمُؤْمِنِينَ). انفال/ 62
.یعنی خدای متعال ، با نصرت خود و به وسیله ی مؤمنین ، پیامبر را تأیید کرد. انقلاب ما ، این برتری قاطع را بر همه ی حرکات و نهضت ها و انقلاب ها داشت که متکی به آحاد مردم بود ، و همیشه هم متکی خواهد بود. علت این استکبار جهانی نتوانسته است – و به فضل الهی هیچ وقت نخواهد توانست – این انقلاب را شکست بدهد ، همین است. دشمن ، با توده ی مردم و انسان های مؤمن و مخلص ، چه کار می تواند بکند؟ مگر ابزارهای دشمن چیست؟ ابزار دشمن ، عبارت از تجهیزات است. تجهیزات ، در مقابل نیروی ایمان و شور و عشق و اراده ی مردم ، کارایی ندارد . تجهیزات ، کسانی را می ترساند که بخواهند فقط با اتکا به تجهیزات خودشان بجنگند و مبارزه کنند. این گونه آدم ها ، اگر در مقابل خودشان تجهیزاتی را ببینند که از تجهیزات خودشان مدرنتر و بالاتر است ، ممکن است احساس رعب کنند ؛ اما در مقابل مردم با ایمان و با اخلاص ، از تجهیزات مدرن دشمن کاری ساخته نیست. مدرنترین تجهیزات ، در مقابل یک نیروی مقاوم ایستاده ی شهادت طلب ، از کار باز می ماند.
مگر هیچ دشمنی می تواند میلیون ها انسان از آحاد یک ملّت را عقب بنشاند؟ همین توده ی مردم حزب الله بودند که در خیابان های سرتاسر این کشور ، در مقابل تجهیزات مدرن ِ از دشمن گرفته ی رژیم پادشاهی ایستادند.چرا آن تجهیزات نتوانست بر آنان فایق بیاید؟ در حالی که آن تجهیزات می توانست طرف خودش را بکشد. اگر کسی از مرگ ترسید ، از آن تجهیزات می ترسد؛ اما اگر کسی مرگ را شهادت دانست ، از تجهیزاتی که مرگبار باشد ، نخواهد ترسید. در تمام مبارزات تحمیل شده ی از سوی دشمنان ، این مطلب صادق است.

 

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.