يهودي سازي قدس در سايه سكوت مرگ بار حكام عرب


هر چند این روزها شواهد و اسناد متعددی از ارتباط گروه تروریستی تکفیری داعش با رژیم صهیونيستی افشا می شود اما هیچ یک به اندازه جلب نظر رسانه ای تروریست های داعش به منظور انصراف افکار عمومی از جنایات رژیم صهیونیستی برای سران این رژیم سودمند نبوده است. تمرکز رسانه های خبری مستقل و آزاد بر اقدامات ددمنشانه تندروهای تکفیری در عرق و سوریه موجب شده تا این بنگاه های رسانه ای حجم کمتری از سبد خبریشان را به مخابره جنايات رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی اختصاص دهند.


از همین رو دولت جعلی صهیونیست که در کرانه باختری بر شدت عمل خود در برخورد با فلسطینیان افزوده، راه را برای یهودی سازی بیت المقدس هموارتر می بیند . صهیونیست ها که روند اشغال بیت المقدس را از سال 1967 با هدف اخراج مردم فلسطین از این منطقه آغاز کرده اند، این روزها به لطف جنایات جریان دست ساخته خود، با عنوان داعش با شتاب بیشتری پیگیری می کنند.
مقامات فلسطینی اعلام کردند که اسرائیل حدود 17 میلیارد دلار برای یهودی سازی بیت المقدس در کرانه باختری اشغالی اختصاص داده است. سیاست رژیم صهیونيستی در چارچوب طرح استراتژیک ساخت شهری با نام «قدس بزرگ» انجام می شود. اسحاق رابین درباره اهمیت شهرک های صهیونیست مدعی است که «شهرک ها، نقش استراتژیک در تقویت وضع امنیتی اسرائیل و پایه اساسی و قوی برای درخواست تل آویو مبني بر صلح در مرزهای امن به شمار می رود» گروه های افراطی صهیونیست با این ادعا که حضور اعراب در این منطقه، آن را به «ایرلند شمالی» دیگر تبدیل خواهد کرد، در پی اخراج همه فلسطینیان هستند.
ممانعت از ساخت و ساز توسط فلسطینی ها، اخراج، بازداشت و تبعید آنها، فرآیند جداسازی میان کرانه باختری و قدس از طریق شهرک های یهودی نشین و منع حضور آنها در اماکن مذهبی، مقدمه ای است که در انتها به محرومیت کلی فلسطینی ها از حقوقشان در بیت المقدس منجر خواهد شد.
اشغالگران به صورت اساسی بر مساله مسجد الاقصی و یکپارچگی آن بر اساس روایت های جعلی منتسب به موضوع «معبد سلیمان» متمرکز شده اند، طی سالیان اخیر اشغالگران صهیونیست تلاش بسیاری را به کار بسته اند تا مسجد الاقصی را مانند مسجد حرم ابراهیمی شریف در «الخلیل» به صورت زمانبندی شده ای تقسیم کنند، یعنی زمانی را برای یهودی ها و زمانی دیگر را برای مسلمانان اختصاص دهند.
هر از چند گاهی گروه های شهرک نشین صهیونیست و گروه هایی از نظامیان اشغالگر به صورت روزانه به مسجدالاقصی یورش می برند، و شماری از نمایندگان کنست رژیم صهیونیستی به این مکان وارد می شوند، که این نمایندگان بعضا از دو حزب لیکود و خانه یهودی هستند، این نمایندگان با این اقدامات خود تلاش می کنند، حملات و یورش های شهرک نشینان را به مسجد الاقصی قانونی کرده و برپایی برنامه های یهودی در مسجدالاقصی را موجه سازند.
مقامات اشغالگر و صهیونیست ها در راستای یهودی سازی قدس شریف تلاش می کنند، اسامی عربی اماکن مختلف را از بین ببرند و جای آن از عبارت های یهودی استفاده كنند، از این رو اسامی دروازه های ورودی مسجدالاقصی در قدس شریف را تغییر داده اند، این اسامی از دیرباز و از ابتدای ساخت این اماکن کهن دینی به این نام ها نامیده می شدند، همچون دروازه «الحدید» که هم اکنون صهیونیست ها نام «شاغر هحداش» را جایگزین آن کرده اند، و دروازه دیگرش دروازه الخلیل است که اکنون صهیونیست ها بنام «شاغر یافو» نامیده اند و باقی دروازه ها را هم به این شکل تغییر داده اند. بر اساس گزارش های ارائه شده از سوی موسسه المقدسی، از سال2000 تا سال 2012، یک هزار و 124 باب منزل فلسطینی در قدس شرقی تخریب کرد.
سمیر لوبانی از رهبران جبهه خلق برای آزادی فلسطین، در برنامه «العین الاسرائیلیة» از شبکه خبری العالم گفت: برنامه بلند مدت صهیونیست ها، تغییر بافت جمعیتی قدس تا سال2020 است، تا بتوانند در آن سال اعلام کنند قدس، پایتخت ابدی اسرائیل است و اگر کسی اعتراض کرد، همه پرسی برگزار کنند. طبیعتا کسانی که کارت آبی دارند، قادر به شرکت در همه پرسی نخواهند بود و به این ترتیب، فقط صهیونیست ها می توانند رأی بدهند.
در واقع یهودی سازی قدس که با هدف تشدید تدابیر امنیتی در مناطق شرقی و کرانه باختری است در صورت غفلت جهان اسلام از آن ،سیاست تسلیح کرانه باختری و مبارزه با رژیم صهیونیستي را با چالش های جدی مواجه خواهد نمود. این مساله نیز به نوبه خود باعث می شود تا تهدیدات امنیتی این رژیم اشغالگر در سطح منطقه به ویژه در سرزمین های عراق و سوریه دو چندان گردد. به عبارت ساده اینکه رژیم اسرائیل در صورت اطمینان خاطر در سرزمین های اشغالی با استفاده از آلت دست خود یعنی گروه های تکفیری در منطقه اقدام به یاغی گری های بیشتری خواهد كرد.

1)/ http://www.hawzah.net/fa/news/view/98532
http://www. Dolatebahar.com/telex-25153.html(2
http://www. Yjc.ir/fa/news/5083757/(3

 

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.