روسیه و تحولات سوریه

غرب آسیا (خاورمیانه ) به عنوان اصلی ترین کانون تحولات جهانی دورانی بس حساس را سپری می کند که به گفته ی ناظران و تحلیل گران سیاسی ، روند این تحولات می تواند بر آینده ی این منطقه و حتی نحوه ی تقسیم قدرت در نظام بین الملل تأثیرات مهمی بگذارد. در این میان مسئله ی «سوریه» که نزدیک به پنج سال است که درگیر جنگ با تروریسم و حامیان آنان (آمریکا ، ترکیه ، عربستان ، قطر ، امارات و…)است ، به کانون اصلی تحولات منطقه و جهان تبدیل شده است.
پیوستن «روسیه» به جبهه ی مقاومت به عنوان مبارزان واقعی با تروریسم ، ابعاد جدیدی به تحولات سوریه داده به ویژه اینکه کشورهای غربی به جای اینکه به جمع مبارزان با تروریسم بپیوندند ، درصدد می باشند تا سوریه را به میدانی برای انتقام گیری از روسیه و جبهه ی مقاومت مبدّل سازند. بدین منظور «ترکیه » را که از هم پیمانان نظامی آنها می باشد ، وادار نمودند تا یکی از هواپیماهای نظامی روسیه را که در حال بمباران مواضع نظامی داعش و تانکرهای حامل سوخت آنان که به سمت ترکیه در حرکت بود ، هدف قرار دهند و سرنگون کنند بدان امید که یا این کشور را وارد جنگ دیگری با ترکیه کنند و یا اینکه از ادامه ی همکاری با جبهه ی مقاومت (سوریه ، ایران و حزب الله لبنان ) منصرف نمایند. ولی شواهد تا کنون حاکی از آن است که روسیه علی رغم اینکه هواپیمایش ساقط شده ، وارد بازی آن ها نشده بلکه از طریق اقتصادی و دیپلماسی به مقابله ی جدّی با ترکیه برخاسته و برخلاف میل آمریکا و ترکیه ، اقدامات نظامی اش را علیه تروریست های داعش شدّت بیشتری بخشیده و نقشه ی غرب، ارتجاع عرب و ترکیه را نقش برآب نموده است.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.