وحشت غرب ، ارتجاع عرب و اسرائیل از گسترش تشیّع در نیجریه

کشور «نیجریه» واقع در غرب آفریقا دارای 150 میلیون نفر جمعیت می باشد که بیش از 60 درصد مردم آن مسلمان ، 30درصد مسیحی و بقیه پیرو مذاهب دیگر هستند تعداد شیعیان این کشور بین 7 تا 10 میلیون نفر اعلام گردیده که در صورت تأیید این آمار در رتبه ی سوم کشورهای شیعه نشین بعد از ایران و عراق قرار می گیرد.

شیعیان که همه دوازده امامی می باشند بیشتر در شمال نیجریه و شهر « کادونا » سکونت دارند.گسترش تشیع در نیجریه به قدری اهمیت پیدا کرده که « بی بی سی » بنگاه خبر پراکنی وزرات خارجه انگلیس اعلام کرده است : « درست زمانی که جنبش اسلامی ! سنّی « بوکوحرام» در رأس عناوین خبری در نیجریه قرار دارد ، گروهی از شیعیان نیز توجه همگان را به خود جلب کرده اند.»
ظهور تشیع در نیجریه قبل از سال 1994م. آغاز گردیده و از سال 1999م.تاکنون متأثر از انقلاب اسلامی ایران به اوج خود رسیده است به طوری که شیعیان این کشور « خمینیون » نیز خوانده می شوند.
رهبر مذهبی شیعیان نیجریه « آیة الله شیخ ابراهیم زکزاکی » 57 ساله است. وی از حدود 30 سال قبل یعنی کمی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران این مسئولیت را برعهده دارد. ایشان شیفته ی انقلاب اسلامی و امام خمینی شد و به ایران سفر نمود و زمانی که با لباس روحانیت به کشورش بازگشت در منطقه ی «زاریای » و « کانو» به تبلیغ تشیع پرداخت .
خبرنگار «بی بی سی » او را همانند رهبران ایران مخالف آمریکا می داند و می گوید : علاقمندی او به رهبر ایران به حدی است که عکس « آیت الله خامنه ای » را در اتاقش قرار داده است . رشد و گسترش قابل توجه شیعیان در نیجریه موجب بروز و تشدید مخالفت مخالفان داخلی و خارجی از جمله سازمان های صهیونیستی و وهابی به ویژه دولت عربستان علیه آنها گردیده به طوری که بارها هدف بمب گذاری و سوء قصد قرار گرفته اند ، سال گذشته در مراسم راهپیمایی روز قدس ، تروریست های بوکوحرام به نیابت از آمریکا ، اسرائیل و عربستان به جمعیت تظاهرکننده حمله ور شده و 34 نفر را به شهادت رسانده و 180 نفر را زخمی کردند که سه تن از پسران « شیخ ابراهیم زکزاکی » نیز در بین شهدا بودند.
امسال نیز روز یکشنبه 15آذر 94 در مراسم اربعین و عزاذاری های آخر ماه صفر ارتش نیجریه به نیابت از استکبار جهانی ، صهیونیزم و وهابیون حاکم بر عربستان به حسینیه ی « بقیة الله » شهر « زاریا » حمله کرده و تعداد زیادی از شیعیان را که بین 700 تا 1000 نفر برآورد شده ، به شهادت رساندند و در گورهای دسته جمعی دفن نمودند که تنها پسر زکزاکی نیز در بین شهدا بوده است و از خود وی مه زخمی شده و همسرش تاکنون اطلاعی در دست نیست. ولی جنایتکاران بدانند خون شهیدان نیجریه مکتب تشیع را گسترش بیشتری خواهد بخشید.
منابع:

Rasanews.ir
Shianews.ir  
Mouood.org
Islamtimes.org

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.