اهميت غدير در نزد يهود

عید غدیر خم

علامه اميني(رحمه الله عليه) در جلد اول الغدير60 حديث به عنوان حديث تهنيت نقل مي كند،مبني بر اين كه بعد از اعلام ولايت اميرالمؤمنين(عليه السلام) توسط پيامبر اكرم(صل الله عليه وآله) آن حضرت مردم را امر فرمود تا به حضور اميرالمؤمنين(عليه السلام) برسند و ضمن بيعت كردن با او حضرت را تبريك و تهنيت گويند و مردم نيز چنين كردند و عمر و ابوبكر اولين كساني بودند كه پيش آمده و گفتند:«بخ بخ يابن ابي طالب اصبحت و امسيت مولي كل مؤمن و مؤمنه» مبارك و تهنيت باد برتو اي پسر ابي طالب كه صبح و شام كردي در حالي كه مولاي هر مؤمن و مؤمنه هستي. در اين حال آيه«اكملت لكم دينكم…» نازل شد. علامه اميني(رحمه الله عليه) سپس مي گويد:طارق بن شهاب كه يهودي و اهل كتاب بود اين مسائل را مي دانست و از اين رو در مجلس عمربن خطاب گفت:اگر اين آيه درباره ما نازل شده بود روز نزول آن را عيد مي گرفتيم….

سپس علامه حديث امام صادق(عليه السلام) را ذكر مي كند كه آن حضرت از پدران بزرگوارش از رسول خدا(صل الله عليه وآله) نقل مي كند كه فرمودند:«يوم غدير خم افضل اعياد امتي» روز غدير خم برترين اعياد امت من است…(الغدير ج1 ص270تا283)

منتخب مقاله خانم زهرادهقان."بررسی واقعه غدیردرآیات وروایات”

 

  • نظر از: عاطفه اسلامي
    1395/06/28 @ 01:54:57 ب.ظ

     

    جالب بود

نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.