افراط و تفریط ، یاس و مدرک گرایی از آسیب های طلبگی است.

طلاب پایه دوم حوزه حضرت زینب س کرمان در نشست آسیب های طلبگی و با حضور حجه الاسلام آقای حسینی معاون آموزش حوزه علمیه قم شرکت نمودند .
حجه الاسلام والمسلمین آقای حسینی معاون آموزش حوزه های علمیه در جمع طلاب کرمانی به تشریح آسب های طلبگی پرداختند و گفتند : افراط و تفریط ، یاس و مدرک گرایی و مردمی نبودن از مهمترین آسیب های طلبگی به شمار می رود و طلاب باید همواره مرز اسلام را بشناسند و نه حصار بندی کنند و نه حصار شکنی . ایشان یکی از آسیب های بزرگ طلبگی را مایوس شدن از ادامه مسیر خواندند و افزودند برای اینکه از اقناع و آموزش و تبلیغ دین و پذیرش آن توسط مردم مایوس نشوید باید با کم سوادی خود مبارزه کنید و در مثلث اعتقادات و احکام و اخلاقیات بسیار قوی باشید .
ایشان در پایان خطاب به طلاب گفتند برای مقبولیت عمومی داشتن باید مردمی باشید و خصیصه مردمی بودن و اخلاص همواره با شما باشد .
لازم به ذکر است این دیدار در ضمن اردوی فرهنگی تربیتی طلاب کرمانی با حجه الاسلام حسینی در شهر قم صورت گرفت .
خبرنگار : زهرا سلیمی

  • نظر از: یثربی
    1392/11/07 @ 11:11:33 ب.ظ

    یثربی [عضو] 

    با سلام مطلب خوب و مهمی بود. به ما هم یه سری بزنید، خوشحال می شویم.یاعلی

  • نظر از: رحیمی
    1392/11/07 @ 07:51:36 ب.ظ

    رحیمی [عضو] 

    با سلام

    حضرت على عليه السلام می فرمایند: لا تَرَى الجاهِلَ إلاّ مُفْرِطا أو مُفَرِّطا.
    نادان را نبينى، مگر افراطگر يا تفريطگر.(نهج البلاغه حکمت 70)

    عنه عليه السلام: سَيَهلِكُ فِيَّ صِنفانِ: مُحِبٌّ مُفرِطٌ يَذهَبُ بهِ الحُبُّ إلى غَيرِ الحَقِّ ، و مُبغِضٌ مُفرِطٌ يَذهَبُ بهِ البُغضُ إلى غيرِ الحَقِّ ، و خَيرُ الناسِ فِيَّ حالاً النَّمَطُ الأوسَطُ فَالْزَمُوهُ.(نهج البلاغه خطبه 127)

    بزودى درباره من دو گروه هلاك شوند: دوستدار افراطى كه دوستى ، او را به ناحق كشاند و دشمن افراطى كه دشمنى ، او را به ناحق بَرَد. و بهترين حالت مردم درباره من راه ميانه است. پس اين راه را در پيش گيريد.

نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.