تاثیر شناخت امام زمان روحی له الفداء

                   به نام خدا به یاد مهدی
مقدمه 
سلام خدمت خوانندگان محترم سعی ما بر این است که یک سری از مطالب در رابطه با مهدویت برای شما بیان کنیم امیدوارم که از این مطالب استفاده لازم را ببرید .

تاثیر شناخت امام
معرفت یا شناخت نسبت به امام زمان در مسائل اجتماعی و سیاسی و فرهنگی تاثیر دارد که به شرح در رابطه آنان می پردازیم .
1.تاثیر اجتماعی
یکی از راههای که اجتماع ما را سامان می بخشد شناخت امام زمان است. کسی که امام زمانش را بشناسد، در جهت اهداف آن حضرت حرکت خواهد کرد. و در این صورت اجتماع به یک وحدت می رسد و از این تشتتها و پراکندگی نجات پیدا می کند و بهتر پیش میرود .و می توانیم پیرامون محور امام همه را به وحدت دعوت کنیم . همان گونه که خداوند در قرآن همه را به وحدت دعوت می کند و می فرماید :"وعتصموا بحبل الله ولا تفرقوا”
حبل الله که باید به آن متصل شد یک مصداق آن قرآن قران کریم است ..و مصداق دیگر آن ائمه طاهرین هستند و در زمان ما امام زمان (عج) است واین امر ممکن نیست مگر این که انسان به امام زمان معرفت داشته باشد. انسان تا معرفت نداشته باشد نمی تواند به این ریسمان متصل شود زیرا فکر می کند راههای دیگری برای نجات هست و فکر می کند مسیرهای دیگر او را به سعادت می رساند و همین خیال باطل افراد را در راههای انحرافی قرار می دهد. 
این مطلب در کلمات دانشمندان غیر مسلمان نیز آمده است .ماربین فیلسوف آلمانی گفته است:"از جمله مسائل بسیار مهم که همیشه موجب امیدواری و رستگاری است اعتقاد به وجود حجت و انتظار ظهور او است و معلوم است این اعتقاد مربوط به شیعیان است و این اعتقاد موجب سعادت این گروه می باشد”
پس اگر اعتقاد به مهدی باشد، امید در دل انسان نورش پر فروغ تر می شود ونشاط و سر زندگی در اجتماع بیشتر می شود و باعث حرکت بهتری در جامعه می شود، تا افرادی که گرفتار یاس و نامیدی شده اند..در اجتماعی که یک پارچه به سوی امام زمان می رود صداقت دوستی و صمیمیت  موج می زند 
2.سیاسی : از مسئله حجت بسیار مهم است .اگر یک نگاه گذرا به صحنه جهانی داشته باشیم ایده های که به جهان عرضه هیچ کدام نتوانسته مردم را قانع کند ،سالهای زیادی کمونیسم تفکر خود را بر نیمی از جهان عرضه کرده است و موفق نشده است چون نتوانست به  نیازهای  واقعی مردم پاسخ دهد   ،همان طور که لیبرالیسم غربی امروز نواقص و نا کار آمدی آن مشخص شده است و مشاهده می شود که در سطح اروپا امروزه استقبال و روی آوری به اسلام بسیار فروان و چشمگیر تر از گذشته است ،این تفکر اسلامی همراه با اعتقاد به امام زمان می تواند بسیار موثر و پیش برنده است ،شناختن امامی که به همه نیاز های ما پاسخ می دهد خیلی موثر است اگر این اعتقاد رشد کند می تواند حرکت اصلاحی را پی ریزی کند .زمانی که مردم معتقد به وجود امام زمان باشند در نتیجه در برابر ظلم ساکت نمی نشینند بلکه سعی می کنند زمینه های ظهور حضرت را فراهم کنند  همان طور که در انقلاب ما این گونه بوده است  
3. فرهنگی :اگر بخواهیم فرهنگ پویا و رو به رشد داشته باشیم یکی از بخش های آن برمی گردد به شناخت امام زمان 
گاهی اوقات افراد به غلط می آیند مهدویت را مطرح می کنند ،وقتی انتظار به درستی معنا نشود، وقتی مسئله غیبت به درستی مطرح نشود، وقتی مسئله اعتقاد و شناخت مهدی به درستی روشن نشود،آثار بدی خواهند داشت بنا براین ما باید آسیب شناسی کنیم آنجا که دشمن یا دوستان نادان  قصددارند از آموزهای مهدوی سوء استفاده کنند باید جلوی آنان گرفته شود . از جمله موردی که مورد سوءاستفاده قرار می گیرد مسئله ملاقات با امام زمان است، همه دوست دارند که با امام زمان ملاقات داشته باشند ،دیدار حضرت امر بسیار خوبی است ول ما بیاییم همه مسئله مهدویت را خلاصه کنیم در درابطه با ملاقات امام زمان و آرزوی مومن را در همین بحث خلاصه کنیم آفاتی را در پی دارد پس باید این مسئله را روشن کرد که ملاقات در چه شرایطی و چگونه اتفاق می افتد و آیا هر کس ادعای دیدن امام را کرد می توان پذیرفت .
بحث دیگر که می تواند افات دیگر باشد مسئله انتظار است،که معنی ان چیست آیا انتظار به معنی دست روی دست گذاشتن است
،یا این که انتظار مقدماتی دارد لوازمی میخواهد و اینکه در عمل و رفتار شرایطی را می طلبد که باید شناخته شود .
جهت دیگر بعد فرهنگی :دشمن شناسی است دشمن با آگاهی از این که مهدویت چه آثار بر جامعه دارد در صدد تخریب این موضوع می باشد،با طرح مسائلی به انکار وجود امام زمان می پردازد از جمله مسائلی که مطرح می کند مسئله طولانی شدن مدت غیبت حضرت است ما برای مقابله با این امر باید بنیه اعتقادی نوجوانان و جوانان را تقویت کنیم دشمن اگر ببیند که نمی تواند از طریق انکار، برنامه خود را پیش ببرد از راه تخریب چهره امام زمان پیش میرود از جهت فرهنگی با مقاله ،فیلم ،بازی های کامپیوتری از امام زمان چهره خشن می سازد که اگر اعتقاد به مهدی هست لا اقل عشق به مهدی شوق و رغبت به آن حضرت وجود نداشته باشد .ما برای این که با این جهت مبارزه کنیم باید به مهدویت بپردازیم و خود را از نظر اعتقادی تقویت کنیم .
این مطالب مقداری از تاثیر شناخت امام بود .و در  بحث بعدی به مفهوم امامت و جایگاه ان که ضرورت بحث در رابطه با امام زمان را می رساند می پردازیم .

  • محمدی فرد
    نظر از: محمدی فرد
    1396/06/30 @ 09:37:03 ب.ظ

    محمدی فرد [بازدید کننده]

    سلام خدمت شما؛
    وبلاگ خوب ، مفید و زیبایی دارید، ان شاالله موفق و پیروز باشید.
    وبلاگ من در زمینه ترویج و انتشار معارف مهدوی هست. اگر از وبلاگم بازدید کنید باعث افتخاره و میخواستم درخواست کنم اگر تمایل داشته باشید با هم تبادل لینک کنیم تا به این طریق باعث ترویج این معارف بشیم و افراد بیشتری بتونن از این مطالب بهره ببرن.
    با تشکر از توجه شما.
    اللهم عجل لولیک الفرج.
    http://mahdaviat-12.blog.ir

  • حسين ف
    نظر از: حسين ف
    1390/10/13 @ 09:59:28 ب.ظ

    حسين ف [بازدید کننده]

    به نظر شما زمان ظهور كي ميباشد؟
    آيا در دوران ما اتفاق ميفتد؟
    يا بايد دنيا بيشتر از ظلم پر شود؟

نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.