حاج یونس

حاج یونس

…دنده عقب رفت، بسیجی ها را سوار کرد و نه تنها آن ها را به منطقه ای که می خواستند بروند، رساند؛ بلکه هر کس را در قسمت و واحد خودش پیاده کرد.

ویژگی های بارز دیگر حاج یونس هم این بود که همان شیرمردی که صبح ها در صحنه های نبرد می غرید، زاهدی بود که شب ها با گردن کج و چشم های خیس و اشکبار برای نماز شب برمی خاست.

دعاهای جمعی مثل دعای کمیل و ندبه را به هر علتی اگر برگزار نمی شد، خودش به تنهایی می خواند یا رادیوی کوچکی را روشن می کرد و همراه رادیو، دعا را برگزار می کرد.

به هر نحوی که بود، نمازجماعت را برپا می کرد.حتی اگر پنج نفر هم بودند، مقیّد بود که نماز را به جماعت برپا کند. برای شرکت در نماز جمعه هم حاضر بود سوار ماشین شود و بیست کیلومتر برود تا ظهر جمعه به نماز جمعه برسد.

همه زندگی حاجی، راز و نیاز با خدا بود. همه اش عبادت بود. یادم هست شب ها اگر مأموریتی یا کاری نبود، ساعت نه یا ده شب می خوابید. سحرها هم ساعت دو یا سه نیمه شب برای نماز شب برمی خاست. در طول این پنج و شش سالی که با حاجی بودم، حتی یک روز هم ندیدم که نماز شبش ترک شود. همیشه هم سعی می کرد که حتی الامکان نماز شبش را در تنهایی و دور از نگاه های دیگران بخواند. در گرما و سرما، بیرون از چادر می رفت، اورکتش را روی سرمی کشید و مشغول نمازشب می شد. صبح هم که به چادر برمی گشت، طوری وانمود می کرد که مثلا مشغول کاری بوده یا برای وضو گرفتن بیرون رفته بوده است.

                                 منبع: کتاب حاج یونس از محمد ناصری، انتشارات لشکر41ثارالله

  • 5 stars
    نظر از: حدیثـ
    1397/04/03 @ 05:26:26 ب.ظ

    حدیثـ [عضو]

    زود بیدار شدم تا سر ساعت برسم بایداین بار به غوغای قیامت برسم
    من به “قد قامت” یاران نرسیدم، ای کاش لا اقل رکعت آخر به جماعت برسم
    ان شاءالله که همیشه در راه شهدا و برای آنها باشی خواهری….

  • پاسخ از: حضرت زینب(س) کرمان
    1397/04/24 @ 09:50:54 ب.ظ

    حضرت زینب(س) کرمان [عضو] 

    سلام ممنون از متن قشنگ و توجه تان به وبلاگ

نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.