سازندگی، استاد حوزه علميه در جمع طلاب مدرسه علميه حضرت زينب(س) كرمان با اشاره به انواع علم‌آموزی گفت: علم‌آموزی ذاتی طلاب است.

 

در اين جلسه «سازندگی» از اساتيد حوزه مطالبی را درباره ارزش و جايگاه علم و علم‌آموزی برای خواهران طلبه بيان كرد.

وی بخشی از سخنان خويش و با اشاره به روايتی از پيامبر اكرم(ص) كه می‌فرمايند: «هر كس علمش بيشتر، ارزشش بالاتر و هر كس علمش كمتر باشد، قيمتش كمتر است.» گفت: خداوند جايگاه شما را به واسطه علم‌‌آموزی بالا می‌برد و صاحبان علم صاحبان درجه‌اند همچنين شيطان به خاطر علم آدمی به او سجده نكرد؛ زيرا می‌ديد انسان با اين علم مقامی رفيع دارد.

اين مدرس حوزه در ادامه به حديث امام صادق(ع) كه می‌فرمايند: «پادشاهان بر مردم حكومت می‌كنند و علما بر پادشاهان» اشاره كرد و افزود: اين علم، علم واقعی است كه سرچشمه ايمان، پيشرفت‌های مادی و معنوی، تقوا و خشيت نيز هست؛ زيرا تنها گروهی كه از خدا خشيت دارند و می‌ترسند عالمان هستند و علم سرچشمه زهد است و علمای حقيقی زاهدند.

سازندگی، در بخشی از سخنانش به جايگاه طلاب و نقش آنها در علم‌آموزی اشاره كرد و از طلاب خواست تا به معنای واقعی قدر موقعيت خويش را بدانند كه در روايات تصريح شده است جويندگان علم از آتش و دوزخ در امانند و ملائكه بال‌هايشان را زير پای ايشان پهن می‌كنند .

استاد حوزه علميه به فرموده امام صادق(ع) طالبان علم را سه گروه دانست و اظهار كرد: گروهی درس می‌خوانند برای مباهات و فخرفروشی، گروهی هدفشان دست يافتن به مقام و ثروت و شهرت است (كه بدا به حالشان) و گروه سوم به خاطر كسب بينش دينی و عمل و رفتار بر طبق موازين شرعی علم می‌آموزند كه اين ارزشمند است و خداوند به اين گروه لطف دارد.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.