راههاى تقويت باورهاى دينى

ويژگى شاخص و مهم انقلاب اسلامى كه باعث برترى آن از ديگر انقلاب‏ها شده همانا هويت دينى و رسالت فرهنگى آن است. اين انقلاب الهى، براى پيشبرد رسالت‏هاى خود با ارائه مدل عينى و عملى از يك نظام سياسى و اجتماعىِ مبتنى بر ارزش‏هاى الهى، از يك سو مدعيان دروغين انديشه و فرهنگ را به چالش فراخواند و از سوى ديگر چون بارقه‏اى اميد بخش در ظلمتكده بى‏هويتى و بى‏فرهنگى، شيفتگان و دلباختگان پارسايى و معنويت را نويد آزادى و رهايى داد. بدين ترتيب يك بار ديگر رويارويى هميشگى حق و باطل در نقطه‏اى از تاريخ و در منطقه‏اى بسيار مهم و ژئوپوليتيكى به اوج رسيد و در نبردى نابرابر، ايمان و باورهاى دينى، مخوف‏ترين تجهيزات نظامى و كشتار جمعى را به هيچ انگاشت تا جهانيان بزرگ‏ترين معجزه قرن را در انفجار نور با شگفتى و حيرت به نظاره بنشينند.
آرى انقلاب اسلامى به پيروزى رسيد و استكبار جهانى براى نابودى آن از هيچ كوششى فروگذار نكرد. اما با سدى عظيم از حماسه و ايثار و فداكارى و از خودگذشتگى، عشق و ايمان و … روبرو شد. بدين گونه بود كه بيگانگان دريافتند رمز پيدايى و پايايى انقلاب، همان شاخص‏هاى روشن و بى‏بديل فرهنگى و دينى است كه آهنين و نفوذناپذير، تمامى توطئه‏ها و ترفندهاى ويرانگر و شيطانى آنهارا با شكست مواجه ساخته است. آنان در تحليل‏هاى خود بدين نتيجه رسيده‏اند كه تنها راه مبارزه با نظام اسلامى، همانا مبارزه فرهنگى و اتخاذ استراتژى فرهنگى است. اين استراتژى با ايجاد ترديدهاى فرهنگى مى‏كوشد باورهاى دينى را در معرض آماج حملات خود قرار دهد.                 در اين استراتژى هدف اصلى تهاجم، اسلام و باورهاى دينى، يا همان علت موجده انقلاب اسلامى است. اينان خوب مى‏دانند كه تنها فرهنگ و غناى فرهنگى اسلام ناب محمدى (ص) است كه مى‏تواند  مشركان و دشمنان بشريت را به وادى نااميدى بكشاند. از اين رو از طرق گوناگون به ترويج نظريه‏هاى باطلى همچون سكولاريسم، پلوراليسم و …. پرداخته، ختم نبوت را به ختم ديانت تعبير مى‏كنند تا بلكه اسلام را به مانند اديان ديگر با رسالتى محدود بنمايانند،  تنها راه مقابله با اين‏گونه شگردها ضمن آگاهى از آسيب‏هاى احتمالى، بازگشت به هويت دينى و تقويت باورهاى دينى است. بايد آحاد ملت ايران آگاهى‏هاى خود را عميق‏تر و گسترده‏تر نمايند.

مجموعه آثار پژوهشکده تحقیقات اسلامی

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.