بدانید اگر دل به دنیا و هوس های دنیا بسته اید به والله گمراهید

وصیت نامه شهید محمود کمالی راینی
ابتدا یاد نامه ام را با شهادت به وحدانیت الله و رسالت حضرت محمد«ص» و ولایت مولی الموحدین حضرت علی «ع» شروع می کنم . خدایا تو شاهدی ، معبودا تو گواهی ، ای ستارگان و ای فضای خون رنگ خوزستان، شما همه شاهدید که من برای ادای وظیفه و برای یاری اسلام عزیزتر از جان ها و برای انتقام خون شهدا پا به عرصة رزم نهادم. خدایا ! اینک که طریق جهاد را برگزیدام ، اگر بنا هست در این راه به سویت پرواز کنم و در خون غوطه ور شوم ، در مرحله اول نفسم را از رذائل و آلودگی ها مبرا کن ، ظاهرم را به نور اطاعت و بندگی ات روشن و منور کن ، باطنم را به نور محبت و کبریائیت زینت ده ، قلب مرده ام را به نور شناخت و معرفت خود مزین کن ، روحم را آنچنان کن که رسد آدمی به جایی که به جز خدا نبینید؛ از بندگانی قرارم ده که مصداق واقعی « من المومنین رجال صدقوا ما عاهدو الله علیه نمنهم من قضی نحبه و منهم من ینتظرو ما بدلوا تبدیلا » باشم . در زمره افرادی محسوبم کن که مخاطب واقعی «یا ایتها النفس المطوئنه ارجعی الی ربک راضیه مرضیه فادخلی فی عبادی و ادخلی جنتی » باشم .
ای دنیا و ای مردمی که در دنیا زندگی می کنید ، بدانید بنده در این چند ساله زندگی ام تنها به این نتیجه رسیدم که انسان باید به وجود الهی یقین داشته باشد و اعتراف و اذعان کند ، و هر آنچه پروردگار امر می کند ، اطاعت و از آنچه که نهی می کند دوری گزیند . بدانید اگر دل به دنیا و هوس های دنیا بسته اید به والله گمراهید خصوصاً کسانی که آنچنان غرق شده اند که حتی توجهی به این جملات ندارند . مسئولین محترم ! ای کسانی که باید پاسدار این انقلاب باشید ، سعی و پیکار کنید در هر پستی که هستیدتا آمال انبیاء و شهدا را به جهان ابلاغ کنید که اگر خدای ناکرده در عملکرد خودتان قصور داشته باشید به والله مسئولید. اما چند جمله ای با دوستداران علم و دانش که حافظ و پاسدار واقعی اسلام هستند . عزیزان ! بنده در میان این همه انسان های با عظمتی که در علم و دانش غور کرده اند و از این طریق به اوج کمال و معرفت دست پیدا کرده اند و آثار گهربارشان در میان شما ها موجود است قلمم یارای قلم فرسایی را ندارد که موضوع علم و دانش را متذکر شوم اما همین بس که که انسان نمی تواند یه تکامل برسد مگر از طریق علم(توام با تقوی) .
مادرم ! زحماتی را که در طول زندگی ام برایم کشیدی حلال کن تا مبغوض خدا نباشم . مادرم در این چند ساله جنگ و با شهادت فرزندت محمد فکر می کنم اکثر مسائل اسلام و قرآن را در رابطه با شهادت لمس کردی و شنیده ای ؛ و گمان نمی کنم در قاموس شهادت نقطة ابهامی برایت باقی باشد و به همین جهت نمی خواهم در رابطه با شهادت قلم فرسایی کنم ولی سجده شکر به جا آور که لیاقت این را داشتی که ثمره زندگیت را در راه قرآن و اسلام تقدیم کنی ، چه بسا کسانی هستند و مشتاق این تقدیر الهی اند ولی نصیبشان نمی شود ، مادرم دنیا دار آزمایش و امتحان است و گاهی در سختیها و گرفتاریها و غم و اندوه ها و از همه مهمتر مصیبت ها و آن هم از دست دادن فرزند امتحان می کند چرا که فرمود : «و اما اذا ماابتلیه فقدر علیه رزق»
همسر گرامی ام ! می دانم مدیون محبت های بی حد و حصر تو هستم (اگر چه در مدتی قلیل) می دانم خدمتی که در حقیقت می بایست بکنم نکردم ولی توبه اینگونه مسائل از دید ایثار و گذشت می نگریستی به هر تقدیر حلالم کن و ان شاءالله در آخرت به هم خواهیم رسید اما خواهرانم ! باور کنید هم اکنون که مشغول نوشتن هستم ، صحنة کربلا که زینب کبری «س» چگونه با حسینش وداع می کرد در ذهنم تداعی می شود و حال که عزم عرصة رزم را دارم ذره ای از طعم درد دلهای حسین «ع» و زینب «س» را می چشم و احساس می کنم . پس شما خواهرانم باید رسالت عظیم زینب کبری«س» را به جان و دل خریداری کنید و به احسن وجه با رفتار و کردار و گفتارتان به همه بفهمانید که اثر خون یک شهید در راه خدا چقدر عظیم است .     



  • سایت راین
    نظر از: سایت راین
    1391/05/06 @ 02:23:20 ب.ظ

    سایت راین [بازدید کننده]

    به نام خدا
    با سلام و احترام
    گرامی باد یاد و خاطره شهید بزرگوار محمود کمالی راینی و تمام شهدای والامقام .
    www.rayen.ir

  • نظر از: موسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه (خواهران)
    1391/02/12 @ 03:03:26 ب.ظ

    موسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه (خواهران) [عضو] 

    حضرت امام جعفر صادق (ع) مي فرمايند: هنگامي که روز قيامت شود، خداوند تمام انسان ها را جمع مي کند و چون ترازوي اعمال نهاده شد و خون شهيدان را با مرکب قلم عالمان و معلمان بسنجند، ارزش مرکب آنان بر خون شهيدان فزوني خواهد داشت . اين ارزش بدان جهت است که شهيدان در ساية علم و تربيت معلمان و تعليم شايستة آنان به خدا راه يافته و لياقت شهادت نصيبشان شده است.- مدرسه عالی معصومیه قم

  • نظر از: قیاسی
    1391/01/24 @ 07:40:25 ب.ظ

    قیاسی [عضو] 

    سلام
    در حريم فاطميّه مرغ دل پر مي زند
    ناله از مظلومي زهراي اطهر مي زند
    السلام عليک يا فاطمة الزهرا
    موفق باشید

نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.