بهترین زمان برای تماشای ستارگان

شب بهترین زمان برای تماشای ستارگان و سیاره ها و کهکشان ها و مطالعات نجومی و پی بردن به رمز و راز سایر کرات و کهکشان ها است. در عرصه شب منظر بدیع ستارگان و کهکشان ها برای هر انسان اندیشمند و صاحب تفکری تماشاگه راز است: «إِنَّ فِي خَلْقِ السَّمَاوَاتِ وَالأَرْضِ وَاخْتِلاَفِ اللَّيْلِ وَالنَّهَارِ لآيَاتٍ لِّأُوْلِي الألْبَابِ*الَّذِينَ يَذْكُرُونَ اللّهَ قِيَامًا وَقُعُودًا وَعَلَىَ جُنُوبِهِمْ وَيَتَفَكَّرُونَ فِي خَلْقِ السَّمَاوَاتِ وَالأَرْضِ رَبَّنَا مَا خَلَقْتَ هَذا بَاطِلاً سُبْحَانَكَ فَقِنَا عَذَابَ النَّارِ ؛ 1 مسلماً در آفرینش آسمان ها و زمین و آمد و رفت شب و روز، نشانه های (روشنی) برای خردمندان است همان ها که خدا را در حال ایستاده و نشسته، و آنگاه که بر پهلو خوابیته اند، یاد می کنند؛ و در اسرار آفرینش آسمان ها و زمین می اندیشند (و می گویند:) بارالها! اینها را بیهوده نیافریده ای! منزهی تو! ما را از عذاب آتش، نگاه دار.»
آری آفرینش این آسمان پر شکوه، و این همه کرات عالم بالا یعنی میلیون ها میلیون آفتاب درخشان، و هزاران هزار ستارگان ثابت و سیار که در یک شب تاریک و پر ستاره با چشمک  زدن های پر معنی خود با ما سخن می گویند، و یا در پشت تلسکوپ های عظیم خود را به ما نشان می دهند، با آن نظام دقیق و عجیب خود، که سراسر آن ها را همچون حلقه های یک رشته زنجیر به هم پیوسته است، همه نشانه های ذات پاک او و آئینه های درخشان قدرت و علم و یگانگی او هستند.
امروزه دانشمندان به ما می گویند: هزاران هزار کهکشان در عالم بالا وجود دارد که منظومه ی شمسی ما جزء یکی از این کهکشان ها است. تنها در کهکشان ما صدها میلیون ستاره ی درخشان وجود دارد که روی محاسبات دانشمندان در میان آن ها میلیون ها سیاره ی مسکونی است با میلیاردها موجود زنده! چه عظمت چه قدرتی؟!2

1- آل عمران 190-191

2-تفسیر نمونه - ناصر مکارم شیرازی ج1ص558-559

 

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.