در گذر زمان

نگاهی به مهمترین برنامه های اجرا شده در طول ترم گذشته ی مدرسه علمیه حضرت زینب سلام الله علیها

به گواهی قرآن شهدا  زنده اند و «عند ربهم یرزقونند ». تورق تاریخ بدون یادآوری ایام دفاع مقدس خالی از لطف است .
خوشا به حال همه محصلان که هر سال تحصیلیشان را تقریباً همزمان با خاطرات مکتب ایثار و دفاع آغاز می کنند .    

 

  31   شهریور هر سال تکرار مکرر و شیرین نواختن زنگ عشق و دلدادگی به گوش می رسد و همه محصلان این سرزمین با دعای خیر شهدا و امام شهدا به سر کلاس درس حاضر می شوند .
سربازان امام زمان در مدرسه ما امسال با برپایی نمایشگاهی یاد و خاطره آن عزیزان را در دل و جانمان زنده تر کردند .
روزنگار تاریخ تشیع تمیثل بی بدیلی است از به رخ کشیدن الگوهای وارسته برای همه پندپذیران .
سالروز شهادت امام جعفر صادق –ع – رئیس فقه جعفری  (از وارسته ترین الگوهای زمان ) ، آتش غمی است بر جان بیجانمان و همه را در اندوه و حسر ت از دست دادن زمان ،    برای کشف این بزرگترین حقیقت تشیع فرو می برد .
اما این خاندان با کرامت دردانه ای در خاک سرزمین بلوریمان بر جای گذاشته اند و بر ایران زمین منت نهاده اند .
حضرت فاطمه معصومه –س-الگویی بی همتا و اسوه عفت پاکدامنی ، گوهر یقینی است برای قلع بی حیایی از قلب دختران و رسوخ عفاف در جانشان .
17 مهرماه در سالروز میلاد این بانوی با کرامت دلهایمان غرق در دعای بر ظهور مهدی –عج – کردیم و از ایشان خواستیم گوشه ای ازعفت و عفاف ایشان را بر روح و روان زنان و دخترانمان نثار کنند . بخشی از دخترانمان زهر آبه غفلت تهاجم فرهنگی را نوشیده اند و نزدیک است دام پاکشان ننگ بی عفتی را به دوش کشد . از یگانه در عفاف خواستیم تا زنجیرهای بی حجابی را با آزادی حجاب پاره کنیم . زنان و دختران و بلکه همه مردان بدانند حضور ایشان و برادر ارجمندشان در مشهد مقدس گواهی است بر این حقیقت که خداوند نهایت رحمت و لطفش را نصیب مردم این سرزمین نموده است .
بارگاه نورانی و معنوی امام رضا –ع- نورانیت قلبمان را افزون و زیارت قبر مطهرشان جلا دهنده آیینه زنگار گرفته وجودمان است .
27 مهرماه سالروز میلاد امام رضا –ع- را جشن گرفتیم و توفیق زیارت قبر مطهر  سیدالشهدا را به یمن دهه کرامت از بارگاه حضرت حق به عنوان عیدی طلب کردیم خرده گیران حرفشان این است که کجا می توان مانند این بزرگواران شد و راه آنان را پیمود . باید گفت که فقط با کمی یقین و معرفت و نوشیدن جرعه ای صداقت در انتخاب هدف ، می توان در ره آن  الگوی های  بی بدیل پا گذاشت .
شهید حسین فهمیده که 8 آبان سالروز عروجش به دیار جاودانان است از نمونه های بارزی است که ره صد ساله را یک شبه پیمود و حقیقتاً سیدالشهدا را اسوه ایثار یافت و او نیز جان خویش را در راه انقلاب و امام و میهن نثار کرد .
بنابراین سراسر زندگی و سیره عملی و قولی ائمه اطهار درس والای زندگی است برای همه پیروانشان .


17 آبان امسال مصادف با اول ذی الحجه بود . روزی که در آن تمام فضائل آسمان و زمین به عقد هم در آمدند و تمام خلقت چشم به راه ثمره این پیوند .
ذی الحجه ماه عشق و دلدادگی ماه طواف کعبه دل به دور کعبه حق و تک تک روزهایش شاهد است که قلبمان ذوب می شود از شوق وصال دوست و اشک چشممان می شود و می بارد .
19 آبان روز عرفه دعای بندگی ناب را زمزمه کردیم و از پنجره عرفه درس دلدادگی آموختیم و ندای یا رب یا رب زمزمه کردیم تا خدا نگاهی برنده و قلبی آکنده از محبت اولیا ء اش ، ایمانی استوار ، هدفی والا ، اندیشه ای فولادین عطایمان کند تا در 26 آبان که مصادف با 10 ذی الحجه است ، ما نیز نفس اماره و شیطان درون و برون و همه عشیره شیطان را به مسلخ گاه ببریم . و به یمن این سلاخی کلید آزادی روح را به یغما ببریم و رها و آزاد دل را به سوی آیینه تمام نمای خدایی شدن به پروازدر آوریم و خود جلاداده مان را به 18 ذی الحجه – عید غدیر- بفرستیم . و با علی –ع- بیعت نماییم و از گرمای دستش  کوله باری از معارف را هدیه بگیریم و اینها را سرلوحه راه رسیدن به هدف والایمان – قرب الی الله – قرار دهیم .
و در این سیر و سلوک گذرگاه دل را به شاه راه کربلا بکشانیم و در ماه محرم ایثار و صبر و هر چه که زیبایی است را خوراک ایاممان قرار دهیم و با حسین –ع- و یارانش همراه شویم .


یقیناً قلبی که سرشار از نور عشق در جوار آن والامقامان است ، همیشه با زینب -س- بجز زیبایی نمی بیند و تنها امیدش  رسیدن به انوار مقدس ونوشیدن شراب عشق است .  و با عباس و جرعه ای ایثار سیراب می شود و با رقیه سرّ عشق را سر بریده حسین –ع-می شنود .
و اینک ما از خدا بخواهیم که لحظه ای کور سوی نگاهمان را به اقیانوس وجودشان بیفکند و آتش جانمان را شعله ورتر نماید .    
نویسنده : زهرا خواجه سلیمی

 

  • عابدیان
    نظر از: عابدیان
    1389/11/03 @ 07:30:44 ق.ظ

    عابدیان [بازدید کننده] 

    با سلام . با ورد به صفحه پشتیبانی در بخش نظرات وبلاگ می توانید سوالات خود را در هر زمینه ای (وبلاگ - نرم افزار - سخت افزار و …) وارد کنید. التماس دعا.

نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.