عبادت فاطمه(سلام الله علیها)

 

حضرت فاطمه (س) در نمازش ازترس خدا نفس نفس می زد و گریه در گلویش می شکست ،حضرت رسول (ص) فرمودند: ای سلمان! دختر من فاطمه ایمان به خدا در اعماق دل و روحش چنان نفوذ کرده که برای عبادت خدا خودش را از همه چیز فارغ می سازد.حضرت زهرا (س) عابد ترین و پارساترین زنان عالم بود از امام حسن مجتبی (ع)روایت شده که فرمود : مادرم فاطمه (س) را دیدم که در شب جمعه در محراب عبادت ایستاد و تاهنگامی که سپیده طالع شد پیوسته درحال رکوع و سجود بود و شنیدم پیوسته برای مردان و زنان با ایمان دعا می کرد و آنها را در دعا نام می برد، و بسیار برای آنها دعا می کرد و برای خود دعا نمی کرد من گفتم : مادر جان ؛چرا همان طور که برای دیگران دعا می کنی برای خودت دعا نمی کنی ؟فرمود :  پسرم! اول همسایه سپس خانه .
حسن بصری می گوید: در دنیا عابد تر از فاطمه نبود ،به قدری که می ایستاد پاهایش ورم می کرد.پیامبر اکرم (ص)فرمودند: بهترین انسانها کسی است که عاشق عبادت خداوند تبارک و تعالی باشد و به آن معانقه کند ، بندگی خدا را از صمیم قلب دوست بدارد و با اعضا و جوارح آن را انجام دهد.آری وقتی عشق به خدا آمد ،حرارتش هر چه غیر خداست را می سوزاند و بنده را واله و مشتاق  رب الکریم می کند. حضرت زهرا(س)چنان خدا را عبادت می کرد و روح حضرتش چنان با ملکوت اعلی پیوند داشت که حضرت محمد0ص) نماز و عبادت دخترش را برای آسمانیان چنین توصیف می فرمایند: هنگامی که فاطمه در مقابل پروردگار خود در میان محراب عبادت می ایستد نور او برای فرشتگان و ملائکه آسمان مانند نور ستارگان از برای اهل زمین می درخشد، خداوند به ملائکه خود می فرماید: ای ملائکه من! به فاطمه که برترین کنیزان من است نظر کنید که چگونه در مقابل من قرار گرفته است ، اعضا و جوارح او از خوف من می لرزد .فاطمه با توجه قلبی مشغول عبادت من شده است ، من شما را شاهد می یگرم که شیعیان او را از آتش جهنم امان می بخشم. روح عبادت و اخلاص او از زیباترین جلوه های روحی دختر پیامبر می باشد

شفيعه محشر يامظلومه پيامبر/سيدعبدالله كاكي-دشتي/ناشر:موعوداسلام/چاپ اول زمستان81/چاپ شريعت

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.