مهارتهایی که باید بیاموزیم

سلام از انجایی که بیشتر مخاطبان وبلاگمون طلبه اند ، دوست داریم که هر از چند گاهی بریم توی حال و هوای درس و تحقیق و ….برای همین تصمیم داریم که اگه نکته نابی دیدیم که به درد خودمون خورد ، به شما هم هدیه اش کنیم بین این سری از کارهامون مطالب متنوع و گوناگون داریم ….فعلاً برای تازه کارها

پژوهش يا تحقيق ، يك روند فعالانه ، هوشيارانه و سامانمند براي كشف و بازنگري پديده ها و رخدادها، رفتارها و فرضيه ها است. پژوهش همچنين براي بهره گيري از پديده هاي موجود براي دست يافتن به راهكارهاي عملي و فناوري به كار مي رود اصولاً پژوهش يك پديده فرآيندي است كه داراي مراحل مختلفي است و هر مرحله پژوهش به مرتبه هاي كوچك تر تقسيم يم شود و هر يك از اين مراتب نياز به مهارت ويژه اي دارد.
اساساً بايد دانست كه آموزش بر پژوهش مقدم است؛ تا كنجكاو نشويم ياد نمي گيريم و تا نياموزيم قادر به مقايسه نيستيم و تا آموخته ها را كنار هم نگذاريم، سوال و مسئله طرح نمي شود و تا مسئله نباشد ،‌مراحل بعدي تحقيق يعني جمع آوري اطلاعات وتجزيه وتحليل و دست يابي به نتايج صورت نمي پذيرد. از اين رو در مرحله گزاراز آموزش به پژوهش ، بايد با ظرافت هايي آشنا شد.
در پژوهش ابتدا بايد اطلاعات كافي را در موضوع خاصي به دست آوريم با مطالعه منظم و هدفمند به روي دسته اي از اطلاعات كافي درحوزه هاي مشخص و با نوآوري مي توان به پژوهش دست يافت البته بايد توجه داشته باشيم كه اين مطالعه با مطالعه هايي كه در فرآيند تحقيق قرار مي گيرد، متفاوت است در حقيقت با تحريك روح جستجوگر پژوهنده ، گل هاي فن آوري به بار مي نشيند و مي توانيم شاهد رشد و تعالي در ابعاد مختلف باشيم، براي دست يابي به اين هدف،‌مهم ترين نكات پژوهشي استخراج شده و تحفه پژوهشگران ارجمند گرديده است اميد است كه در ارائه رهنمودهاي پژوهشي براي همگان موثر افتاده و مورد استفاده قرار گيرد.

خواجه سلیمی

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.