ویژگی های عالم

نشست اخلاقی با موضوع عالم کیست در مدرسه علمیه حضرت زینب س برگزار گردید.
حجه الاسلام واعظی از مبلغین حوزه علمیه قم در جمع طلاب حوزه حضرت زینب س شاخصه های یک عالم و راه کارهای رسیدن به علم واقعی را بیان کردند .
در این نشت آقای واعظی خطاب به طلاب گفتند : علما صرفا محصلین در حوزه و دانشگاه نیستند بلکه علما کسانی هستند که حقیقتا اهل معرفتند .
ایشان ضمن اشاره به اینکه زمینه های رسیدن به این معرفت و اهل معرفت شدن در حوزه های علمیه نسبت به دانشگاه بیشتر است ، افزودند دانشجویان نیز می توانند با استفاده از راه کارهایی مثل مطالعه کتب اعتقادی ، رفت و آمد به مساجد و ارتباط با علما به این مرتبه برسند .
حجه الاسلام واعظی در ادامه سخنان خویش به طلاب نیز گوشزد کردند که باید علاوه بر مطالعه و کسب فیض از محضر علما به خود سازی نیز بپردازند به نحوی که اطرافیان آ متحول شدن آنها را ببینند .
آقای واعظی در بخش دیگری از سخنان خویش گفتند حضور در حوزه های علمیه برای افرادی که دیگاه مادی و دنیوی دارند مانند سم است و باید کسانی وارد حوزه شوند که مخلص باشند و اخلاص و رسیدن به آخرت نیکو سرلوحه کارشان باشد.
ایشان در پایان به طلاب توصیه نمودند که سعی کنند در یک رشته درسی یا اخلاقی تربیتی تخصص پیدا کنند و همچنین ازدواج را مانع پیشرفت و کمال ندانند و بدانند که اکه این دو امر یعنی ازدواج و تحصیل هیچ منافاتی با یکدیگر ندارند .
لازم به ذکر است جلسه اخلاق عمومی هر پنج شنبه در سالن اجتماعات مدرسه علمیه حضرت زینب س و با حضور طلاب از ساعت7:30 تا 8:30 برگزار می گردد .

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.