چند خصوصیت از زهرا(س)

 

حضرت زهرا یار و غمخوار پدر بود این اسوه صبر و تقوی آنقدر بزرگ است که تمامی ابعاد وجودی او می تواند الگوی مسلمانان جهان و بلکه همۀ مخلوقات عالم قرار گیرد از دریای بیکران فضائل او چند مورد انتخاب کرده ایم که به مشتاقان حضرتش تقدیم می کنیم-صفحه 9حوصله : فاطمه (س)نه تنها از فرا گرفتن دانش خسته نمی شد بلکه در یاد دادن مسائل دین به دیگران از حوصله وپشتکار فراوانی برخوردار بودروزی زنی نزد او آمد و گفت:مادری پیر دارم که در مورد نمازخود اشتباهی کرده و مرا فرستاده تا از شما سوالی بپرسم ، زهرا (س) اورا پاسخ فرمود ، زن برای بار دوم وسوم آمد و مسئله را پرسید و پاسخ شنید این کار تا ده بار تکرار شدو هر بار آن بانوی بزرگوار سوال وی را پاسخ فرمود ، زن از رفت و آمدهای پی در پی شرمگین شد و گفت شما را دیگربه زحمت نمی اندازم فاطمه (س)فرمود: باز هم بیا و سوال هایت را بپرس تو هر قدر سوال کنی من ناراحت نمی شوم زیرا از پدرم رسول خدا شنیدم که فرمود: روز قیامت علمای پیرو ما محشور می شوند و به آنها به اندازه دانششان خلقتهای گرانبها اعطا می گردد و اندازه پاداش به نسبت تلاشی است که برای ارشاد و هدایت بندگان خدا نموده اند.
2-دختر مسلمان: اینها همه را فاطمه خوب می داند و خوب می شناسد او با خانه نشینی آشنا نیست فاطمه راه رفتن رادر مبارزه آموخته است و سخن گفتن را در تبلیغ و کودکی را در مهد طوفان نهضت به سرآورده و جوانی را در کوره سیاست زمانش گداخته است .اودخترمسلمان است ، دختری که عفت اخلاقی او را از مسئولیت های اجتماعی باز نمی دارد اکنون می داند که چرا هر چه پدرش به مرگ نزدیک می شد بیشتر تکرار می کرد که فتنه ها چون پاره های شب سیاه روی می آورند و به دنبال یکدیگر فرامی رسند.آری اکنون همه این چراها را تا صبح می گوید پاره های آن شب سیاه پشت سر . هم می رسند.
3-ساده پوشی: سلمان فارسی می گوید:روزی فاطمه (س) را دیدم که چادری وصله دار و ساده برسر داشت در شگفت ماندم و گفتم : عجبا دختران پادشاهان ایران و روم برکرسی های طلایی می نشینند و پارچه های زربفت به تن می کنند ، وه که این دختر رسول خداست، نه چادرهای گران قیمت به سر داردو نه لباسهای زیبا برتن!!فاطمه (س) پاسخ داد: ای سلمان ! خداوند بزرگ ، لباسهای زینتی و تخت های طلایی را برای مادر روز قیامت ذخیره کرده است.
4- عدالت : زهرا (س) وقتی پدربزرگوارش فضه خادمه را به او داد به دستور پدر کارهای خانه را قسمت کرد یک روز زهرا کارهای خانه را انجام می داد و روز دیگر نوبت فضه بود..

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.