کتاب یار

جشنواره کتاب یار

امروز کتابخوانی و علم آموزی ، نه تنها یک وظیفه ملی ، که یک واجب دینی است.

در راستای بصیرت افزایی و ترویج فرهنگ کتاب و تشویق به کتابخوانی میان طلاب ،جشنواره کتاب یار روز یکشنبه 27/1/96 در سالن اجتماعات مدرسه علمیه حضرت زینب (علیها السلام) کرمان برگزار شد.

در این جشنواره بعد از تلاوت آیاتی چند از قرآن ، متن ادبی که توسط یکی از طلاب نوشته شده بود ، قرائت شد و همچنین جهت آشنایی بیشتر طلاب اصل طرح و کتب سیرمطالعاتی کتاب یار در قالب پاور ارائه گردید.

در ادامه مراسم حجة الاسلام والمسلمین جناب آقای عرب پور مدیر کل اداره تبلیغات اسلامی کرمان به بیان تأثیر مطالعه بر زندگی انسان پرداخت.

ایشان ابتدا در باب  اهمیت مطالعه و علم آموزی گفت : هر انسان زندگی اش را براساس میزان علمش تنظیم می کند ، هر چه علم انسان کمتر باشد سطح معارف و بصیرت او پایین تر آمده ، لذا زندگی مطلوبی نخواهد داشت وهرچه علم انسان بیشتر باشد سطح معارف و بصیرت او بالا رفته و با استفاده از آنها می تواند یک زندگی کامل و زیبا داشته باشد .وی به اهمیت مساله علم آموزی از دیدگاه قرآن اشاره کرد و گفت : خدا در قرآن کریم  می فرماید:«قل هل یستوی الذین یعلمون و الذین لا یعلمون » آیه به یکسان نبودن عالم و جاهل اشاره دارد و از انسان ها درخواست کرده که علم و تعقل را سرلوحه کار خود قرار دهند ، در بیشتر آیات قران کریم جاهل مورد نکوهش و با عبارتهای «افلا تعلمون ، افلا تعقلون» مورد خطاب قرار گرفته است .

در ادامه ایشان  - آرام و لطیف شدن انسان

-          تقویت کارکرد مغز

-          جذاب تر شدن بین مردم

-          هدفمند شدن

-          بالا رفتن توانایی حافظه و تفکر

-          کاهش استرس و افسردگی

-          افزایش دامنه لغات و… را از آثار مطالعه برشمرد.

وی ضمن تاکید بر توجه داشتن طلاب برای داشتن سیرمطالعاتی هدفمند ، سیرمطالعاتی کتاب یار را زمینه برای افزایش سطح دانش و معلومات دانست و در پایان از برگزیدگان طرح سیرمطالعاتی تقدیر و تشکر به عمل آمد.

سخنرانی آقای عربپور قرائت قرآن

  

 

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.