آسیب های ظهور بسیار نزدیک است .

مهمترین دلیل نقد این مستند این است که این افراد کدهای دروغ و اشتباه به مردم می دهند . قبل از پرداختن به نقد فیلم چند نکته را متذکر می شویم .
نزدیک دانستن ظهور طبق روایات وظیفه شیعیان است و باید صبح و شام منتظر ظهور بود . نقد در این مستند به معنای دور دانستن ظهور نیست . اگر این یس دی را نقد می کنیم نمی خواهیم بگوییم ظهور نزدیک نیست . هر شیعهخ باید توقع داشته باشد که هر آن ممکن است مقدمات ظهور آماده گردد و ظهور سر رسد . ما می گوییم حرفهای این گروه در مستند ظهور نزدیک است ، کاملاًبی دلیل است .
انقلاب اسلامی ایران در بیداری ملت ها نقش انکار ناپذیری داشته و از این روی قطعاً زمینه ساز ظهور است نقد این مستند به معنای نفی زمینه ساز بودن انقلاب نیست . ما معتقدیم انقلاب اسلام زمینه بیداری ملتها شده و همین انقلاب ما ظهور را نزدیک تر کرده است .
ما نیز امید داریم رهبری پرچم این انقلاب را هر چه زودتر به دست صاحب اصلی آن تحویل دهد و اشکالات بیان شده به معنای غلط دانستن این امید نیست .
ادعاهای مطرحه در این مستند و انتساب افراد به اشخاص خاص اگر رد می شود به خاطر نداشتن دلیل و یا سست بودن آن است نه به لحاظ افراد .
مثلاً در قسمتی از مستند می آید چون در یمن همه از نسل امام سجاد ع هستند پس سید حسن نصرالله از نسل ایشان است . این ادعا بیخود است . ما نمی گوییم که سید حسن نمی تواند سید حسنی باشد و لیاقت ندارد و …. ما نمی دانیم در آینده چه پیش می آید بلکه برای هر حرف باید دلایل محکم اقامه کرد .
پس بحث ما روی دلیل ها است ف که پوچ هستند .
نکته دیگر اینکه علی اصغر سیجانی ، کسی که در فیلم کار می کند و صحبت می کند به احتمال زیاد آلت دست عده ای قرار گرفته است .
هر چند گذشته از نقد محتوایی می توان نوع تدوین و …. را در نظر گرفت که صاحب نظران می گویند یک تیم حرفه ای مسولیت کار را به عهده داشته است و امکان ندارد کار چند جوان مبتدی باشد .
بررسی روزانه اوضاع جهان و پیش بینی آینده بحثی جدا از روایات است . ما می گوییم اگر کسی می خواهد اینها را منسب به روایات کند این کار سند متقن می خواهد .
نقد مستند ظهور نزدیک است
در ابتدای فیلم یک سخن از امام خمینی ره ( صحیفه نور ج 17 ص 480 )و یک سخن از رهبری مد ظله العالی ( پیام حج 87 )پخش می شود .
“سخن امام خمینی ره : ما امروز دورنمای صدور انقلاب ……. وعده الهی را نزدیک و نزدیک تر می کند . ” تا اینجای مطلب حرف حق است . بعد امام می فرمایند : گویی جهان دارد آماده می شود و…. و چه بسا این تحول و دگرگونی در ….. بعید نیست که دهر را در ساعتی بگنجاند و جهان را به مستضعفان و وارثان ارث بگذارد .
امام ره نمی گوید تا چند سال آینده حتماً آقا می آید ، فقط می گویند امید است و چه بسا این اتفاق بیافتد . ولی متأسفانه این گروه صدر و ذیل سخن را فقط می آوردند .روایات هم حرف امام را می زنند ممکن است یک شبه کار ظهور آماده شود و ایشان بیایند . و مشکل دار تر کاری است که اینها با کلام رهبرعزیز کردند ” اسلام ما  با بیداری مسلمانان و بازیافت خودش دور تازه ای را ایجاد کرد و کسانی که تا به حال منکر بودند با زبان و دل تصدیق می کنند که اسلام دارد پیشرفت می کند که ین بیداریها و تصدیقهایی که حتی منکرین می کنند .من با اطمینان کامل می گویم این آغاز کاراست و تحقق وعده الهی در راه است ” . این گروه منحرف جمله « این آغز کار است » را از وسط انداختند و گفتند آقا می گوید من با اطمینان کامل می گویم تحقق وعده الهی در راه است .
رهبر عزیز در این نطق 2 بار می گویند این آغز کار است . چرا وسط کلام را حذف می کنید و باعث انحراف اذهان عمومی می شوید ؟ این جمله کلیدی که وسطش حذف شده 3 دفعه در فیلم می آید. خطرش این است که ، اگر این القا شد و بعد امام زمان عج به این زودی نیامدند بگویند ” ادعای نزدیکی ظهور از سوی امام راحل و رهبری بوده است ” این گروه کارشان را مستند می کنند به رهبر عزیز .
اگر امام خامنه ای می گوید : نسل امروز شکست اسراییل را خواهد دید . این یک دکترین سیاسی است . مثل همان حرفی که امام خمینی ره گفتند، ایشان فرمدند :  ” من به موزه رفتن کمونیسم را می بینم ” . این پیش بینی است . فردی که جامعه شناس است می گوید تا چند سال دیگر فلان اتفاق می افتد . وقتی رهبری می فرمایند ” با بیداری غربیها اسراییل باید بساطش را جمع کند ” این حرف یک تحلیل سیاسی است . ولی گروه مستند ظهور نزدیک است ، یک سوء فهم از کلام رهبر پیدا کردند و بر اساس آن گروه مبشران را تشکیل دادند و بر همین اساس فیلم ساختند .
در قسمت بعد فیلم روایتی آورده می شود از کتابی که خود آن از لحاظ سند و متن مشکل دارد . در این قسمت ، و نفس النفوس را ، شکافنده ها بشکافند ، ترجمه کرده اند بعد هواپیما ها را نشان می دهند . نوع ترجمه مشکل دارد . منبع آن خطبه البیان است که از لحاظ سندی مشکل دارد . چون تا قرن 9 هیچ کس آن را نقل نکرد . بعد از آن رجب برسی آورده است هر چند در مورد او نیز می گویند ایشان از غلاة است . بعد از آن در الزام الناصب شیخ علی یزدی حائری آورده است که خود این کتاب هم مشکل دار است ( به خاطر آوردن جریان قاتل امام زمان عج که در هیچ منبع دیگری ذکر نشده است ). بنابراین از لحاظ سندی هم مشکل دار است . در این حدیث ابن مسعود از امام علی ع نقل می کند ، در حالی که امام علی ع در سال 35 به بصره رفته بودند اما ابن مسعود متوفی سال 32 است .
از این گذشته کلمات این این حدیث کلی ، مبهم و نامفهوم ست . مثلاً ” زهق الزاهق ، حقت الحقایق و لحق الاحق و ثقلت الظهور و تقاربت الامور » . برای این گونه کلمات هر کس هر گونه که خواست می تواند معنا بیاورد . مثل همین گروه که ترجمه نادرست آورده اند ؛ کلمه نفس در سوره فلق یعنی دمیدن . و نفس النفوس یعنی دمندگان بدمند ؛ طبق کدام لغت نامه شما این کلمه را شکافنده ها بشکافند معنی می کنید و منظور از شکافتن را هواپیمای میگ و فانتوم و …. می دانید .
از سوی دیگر این حدیث 117 کلمه دارد . اگر شما می خواهید اثبات کنید که آقا می آید باید از این تعداد حداقل 100 را که اتفاق افتاده بیاورید ، شما 5 مورد را می آورید و تفسیر غلط می کنید و به دروغ نسبت می دهید و بعد ادعا می کنید امام زمان عج به همین زودی می اید .
تطبیق بدون دلیل کافی

نويسنده : زهرا خواجه سليمي

صفحات: 1·

  • رضا  نوکر قمر بني هاشم
    نظر از: رضا نوکر قمر بني هاشم
    1392/07/24 @ 08:40:59 ب.ظ

    رضا نوکر قمر بني هاشم [بازدید کننده]

    سلام مهربون . واقعا باور نميکنم يه خانم بتونه همجين استنباطي داشته باشه افرين اي ولا . البته من همه مطالب رو نخوندم ولي در مورد خراساني امام رضا ع زيبا بود من عالم و فرزانه نيستم ولي اين رو ميدونم رهبري هزار هزار پله بالاتر از جوان خراساني دارد شايد کف دست خراساني نقش ….

  • نظر از: مدرسه علميه فاطميه كرمان
    1390/02/07 @ 09:10:22 ق.ظ

    مدرسه علميه فاطميه كرمان [عضو] 

    اشتباهات لغوي برطرف گردد. با تشكر

  • نظر از: مدرسه علميه فاطميه كرمان
    1390/02/07 @ 09:08:48 ق.ظ

    مدرسه علميه فاطميه كرمان [عضو] 

    با عرض سلام و خسته نباشيد
    مطالب ارزنده و مفيد . اشتباهات لغوي برطف گردد.

نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.