تلاوت قرآن وازدیاد ایمان

تلاوت قرآن وازدیا د ایمان ، الذین آتینا هم الکتاب یتلونه حق تلاوته اولئک یومنون به
ان ولیی الله الذی نزل الکتاب وهو یتولی الصالحین .
3نکته ، خدا ولی رسول الله است ، ولی رسول قرآن را نازل کرده ، خداوند متولی صالحین است .
با توجه به این 3نکته می فهمیم که راه این که خدا ولی انسان باشد آن است که انسان صالح بشود و تا صالح نگردیم تحت ولایت الله نخواهیم بود وخدا هم تولی ما را نخواهد پذیرفت و بهترین راه صلاح هم انس با قرآن است .
این جمله که می فرماید ولی رسول الله خدایی است که قرآن را نازل کرده از باب تعلیق حکم بر وصف می باشد که مشعر به علیت است . یعنی اگر کسی به قرآن عمل کند صالح می شود و اگر خداوند بخواهد ولی کسی بشود از راه قرآن ولایت و تدبیر او را اعمال می کند .
فاقروا ما تیسر من القران ( مزمل /20 )
آن مقدار که برای شما میسر است قرآن تلاوت کنید و با این کتاب الهی مانوس باشید . حتی اگر معنای بعضی از آیات و سور برای شما روشن نشد نگویید خواندن بدون ادراک چه اثری دارد . چون قرآن کلام آدمی نیست که اگر کسی معنایش را نداند خواندنش بی ثمر باشد  بلکه نوری اللهی است که خواندن آن به تنهایی عبادت است گرچه به معنایش آگاهی نداشته باشیم .
قرآن حبل اللهی است که انس با آن وتدبر در آن و ایمان و عمل به آن ، انسان را بالامی برد و به مقام صالحین ملحق می سازد تا مستقیما تحت ولایت الله قرار گیرد . اگر انسان مشمول ولایت الله بود تمام امورش را خدا اداره می کند و  در آن مقام دیگر هیچ راهی برای وسوسه و رخنه اهریمن نیست.
خدا او را تمام تیرگیها و تاریکیها   نجات می دهد و او را نورانی می سازد.الله ولی الذین امنوا یخرجهم من الظلمات الی النور) چنین شخصی در بین امت با نور حرکت می کند یعنی در حالی که حرکت و بصیرت و سیره اش روشن وروشنگر است(وجعلنا له نورا یمشی به فی الناس).
 

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.