مراسم وداع با حاجيان بيت الله الحرام

 

مدرسه علميه حضرت زينب س كرمان ظهر روز پنج شنبه  8/2/90 با حضور طلاب عمره گزار مراسم معنوي وداع را برگزار كردند .

در ابتداي مراسم معاون فرهنگي  مدرسه  ، مهديه گرامي به مناسبت شهادت حضرت زهرا سلام الله و سفر زائران مدينه و بقيع در قالب متن ادبي ، به گوشه اي از مظلوميت اين خاندان با عظمت پرداختند .

در اين مراسم زهرا فقيه مديريت مدرسه به ايراد سخن پرداختند . ايشان پس از بيان جايگاه عظيم و رفيع كعبه و سرزمين مكه ، به بررسي برخي وي‍ژگي هاي آن مكان مقدس پرداختند و از طلاب خواستند كه قدر و منزلت اين خانه را كه شرف مكاني فوق العاده اي دارد بدانند .و نهايت استفاده را از اين فرصت بنمايند .

همچنين ايشان حج را از لسان امام رضا ع اينگونه تعريف كردند : حج عبارت است از :

الوفاده الي الله و طلب الزياده و الخروج من كل ما اقترف العبده تائبا مما مضي مستأنفا لما يستقبل مع ما فيه من اخراج الاموال و تعب العبدان و الاشتغال عن الاهل و الولد و حظر النفس عن اللذات .

و در يك كلام حج تمرين خود سازي و گناه نكردن است .

ايشان در بخش ديگري از سخنان خويش به كشتار وحشيانه مردم مظلوم بحرين اشاره كردند و از عمره گزاران خواستند در كنار قبرستان مظلوم و غريب بقيع براي هم كيشانشان دعا نمايند .

مديريت مدرسه سپس به نيابت از همه طلاب عمره گزار از خواهران طلبه حلايت خواستند و گفتند كه دعاي خيرشان را بدرقه راه دوستانشان نمايند . در پايان اين محفل نوراني كادر مدرسه متشكل از معاونين  ، عمره گزاران را با زيارت قرآن بدرقه نمودند .

زهرا خواجه سليمي  

نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.