نشست سياسي پيرامون موضوع ولايت فقيه

 

مدرسه علميه حضرت زينب س كرمان ، به منظور رفع شبهات و ارتقاي توان پاسخگويي طلاب پيرامون شبهات مطرحه در اجتماع ، از آقاي محسن زاده ، دعوت نمودند .

در اين مراسم همه طلاب و كادر حضور داشتند و شبهاتي را كه گرد آورده بودند ، مطرح و پاسخ گرفتند . از جمله شبهات مطرحه اين بود كه :

شبه اول : ولايت فقيه بر اساس دور مضمر انتخاب شده است و اين دور از لحاظ منطقي باطل است ، يعني اينكه ولايت فقيه خودش ، خودش را معين مي كند .

ولي ما در پاسخ مي گوييم ولايت فقيه بر اساس دور معي انتخاب شده است و اين دور باطل نيست . چون اين در اين دايره از مردم استفاده مي شود و ما اين شبه را رد مي كنيم .

از ديگر شبهاتي كه پاسخ اين بود كه : گروهي مي گويند مشروعيت و مقبوليت ولي فقيه را مردم بايد صحه بگذارند . اما در پاسخ مي گوييم مشروعيت غير از مقبوليت است و مشروعيت الهي است و مقبوليت مردمي است . و درست است كه مشروعيت از مردم گرفته نمي شود ولي اگر مقبوليت مردمي نباشد ، و مردم نباشند ولي فقيه خانه نشين مي شود .

همچنين ايشان به شبهاتي از جمله وجود امام زمان لغو نيست و ولايت فقيه مطلق است پاسخ دادند .

رابط خبري : زهرا خواجه سليمي

  • نظر از: پشتیبانی 2 کوثر بلاگ
    1390/02/10 @ 08:35:24 ق.ظ

    پشتیبانی 2 کوثر بلاگ [عضو] 

    سلام خسته نباشید . فکر میکنم اگر دقیقتر به شبهات و پاسخ های داده شده بپردازید اصل قضیه کامل تر بیان می شود . موفق باشید

  • کوثر
    نظر از: کوثر
    1390/02/08 @ 01:51:59 ب.ظ

    کوثر [عضو] 

    سلام // بروزم //دعا برای تعجیل در فرج حضرت ولی عصر ارواحنا فداه که نابودکننده و متلاشی کننده نهایی جبهه کفر و نفاق است ،فراموش نشود

    همرا با صلوات.

نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.